mandag 22. juni 2009

hmm.. tenketenketenketenke

Ja, det bedriver vi tiden med om dagen..

Hva vi tenker på?

- Noe lurt noe ;)

Nei, jeg dårlig på å holde på egne hemmeligheter!!

Vi lurer på å få en hund til vi. For mange er dette absolutt ingen hemmelighet, men noen vet ingenting om disse tankene.. noen vet kanskje litt :)

Det er mye for og i mot.. verken mer eller mindre egentlig for øyeblikket.
Nå passer vi Navdi, en av tispene til Alex-Sander for å få en bedre formening om hvordan det er å ha to hunder i hus. Det går veldig fint, Navdi er så rolig, er vant til å leve i flokk og ikke minst er hun veloppdragen. Lana koser seg glugg i hjel! Og i dag fikk jeg ikke dårlig samvittighet da jeg gik i fra henne, Navdi var jo der :) Gjensynsgleden var også stor fra begge parter! Dobbel velkomstkomite:)

Men realiteten blir at vi vil få en spinnvill valp i hus som krever enormt mye.. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi lei og irritert på Lanas unoter.. som jo har roet seg betraktelig i det siste.. men likevel.. det er ikke lenge siden..
Var det verdt det? JAA! Det var det absolutt!!
Er jo så glad i den lille jenta vår!!! Mer og mer for hver dag som går!

Men hun var ikke like sjarmerende når vi hadde glemt å lukke soveromsdøren og hun tisset ut hele sengen.. ja på en eller annen måte så klarte hun å spre tisset sitt utover hele greia..
.. og da hun på trass stakk seg under sofaen så vi ikke fikk tak i henne og bjeffet så hele blokken vi bodde i kunne høre henne ;) Og da hun kom i en periode der hun nektet å gå når vi var på tur.. bare satt seg ned, og der satt hun. Og når hun skulle inn i alle eiendommene vi gikk forbi, og ulte og pep da hun forsto at det ikke gikk..Eller da hun spiste alt hun fant på bakken, fjær, fuglesjelett, møkk, fiskekrok....
Og da hun løp etter katta, mange ganger daglig, og katta ble så redd at han tisset på seg i sofaen.. haha.. det hadde jeg glemt..

Men HIMMEL så sjarmerende hun var, og så bedårende når hun sov.. heh ;)
Også så glad!!!!!! Så livlig og så utrooolig blid!!! :D
Så gøy å se resultatene vi har oppnådd på lydighetsfronten.. selv om vi fortsatt har en vei å gå ;)

Nei.. hva sier dere? Råd taes i mot med stor takk!!

10 kommentarer:

  1. Jeg hadde en følelse av at det var dette, når jeg leste overskriften:-)

    Min mening er at 2 er dobbelt så gøy som 1:-)

    SvarSlett
  2. Så spennende! :)
    Det må være kjempekjekt å ha to hunder, men for oss holder det med Dixie... (Ennå i hvert fall ;) Hun driver nemlig fortsatt på med slike rampestreker som du forteller at Lana gjorde da hun var mindre... :) Skulle ikke tro Dixie var eldst... :P

    Men nå som Lana har blitt en del roligere, forstår jeg godt at tanken på en liten valp i huset igjen må være fristende! :)

    SvarSlett
  3. Hvor gammel er lana? Jeg har hørt at hunden bør være 2 år før man får hund nr 2. Men ask og embla er 1 år mellom hvis jeg ikke husker feil? gått ganske bra der.. :) Jeg skal abselutt ha 2 hunder, men føler at jeg bør vente litt til.. Lurer litt på om jeg ønsker meg en luna datter, eller om jeg skal ha meg en lapsk rett og slett!! Men jeg er så glad i finsk lapphund, at jeg er veeeelig usikker på den da! alle disse valgene altså..!

    SvarSlett
  4. Åh, bare den perioden dere er i nå, med å veie for og i mot er jo kjempespennende!!

    Jeg tror: Dere får det skikkelig "livlig" i heimen kanskje et halvt år etter at dere får den nye valpen, så får dere 10 år med dobbelt glede!!!

    Milli var forresten et skikkelig englebarn (nesten litt sånn klysete egentlig). Det eneste hun gjorde galt, var å grave ut av en svær blomsterpotte som står inne i stua. Det gjorde hun et par ganger (bortsett fra tissing og bæsjing da), så det er forskjell på valper også:o)

    Lykke til med vurderingen deres. Jeg er veldig spent på hvilken konklusjon dere trekker (selvom jeg tror jeg vet hvor dere "lander";o)

    SvarSlett
  5. Jeg skjønner dere godt!
    Roxie er 7mnd nå, hen er en veldig rolig valp.
    Så har jeg da sett andre valper som så og si er spinn ville. Men jeg sier som Gry: det blir nok en 6mnd som kansje blir noe strevsomt og etter det så får dere 10 flotte år!!
    Roxie gnagde over tv kabelen i vinter da Terje så en fotball kamp. Han var ikke så veldig imponert over Roxie da!! Men vi ler nå godt av det i dag!!

    SvarSlett
  6. åå tusen takk for mange fine og lure tanker!! :)
    Vi har vært å levert Navdijenta nå.. søteste voven ever!! Kunne godt bare overtatt henne ja ;) Sa til Alex-Sander at vi gjerne kunne adoptere henne, hehe, men det var det ikke snakk om :D
    Valpene vokser seg store og tjukke og ikke minst fine :) De leker masse nå og vi fikk se mye personlighet! Nå syns Kenneth det var gøy også :)

    Det står og faller vel mest på Kenneth.. han mener at jeg brenner så mye for dette at han ikke vil si nei.. men han er litt usikker på hvor mye han brenner for det selv..

    Lana er 1 1/2 år.. og har roet seg masse, men er vel litt hyper og ADHD av natur den jenta vår :)

    Nå skal vi gi Alex-Sander svar i løpet av noen dager, så da får vi se.. ;) Blir veldig spennende ja!!!

    SvarSlett
  7. Husk også på hvor mye gratis oppdragelse du får av Lana. Hun kommer til å gjøre mye for valpen som ikke dere kan gi henne. Og på en annen måte. Si til Kenneth at dere får kjempemye hjelp av Lana i oppdragelse,renslighet og bitehemming.

    Tror nok han går med på det:-)

    SvarSlett
  8. Jeg misunner deg muligheten over å få en hund til... Det må være veldig godt for hundene å være to! Nalle var "håpløs" de første månedene, med biting og hopping. Slike ting vil vel Lana plukke av valpen ganske fort - og på den rette måten! Nina har rett, tror jeg!

    Det som hindrer oss (gubben..) i å få en hund til, er at det blir vanskeligere å få barnepike til to. (som vi trenger kanskje en gang i året!!!)

    SvarSlett
  9. LYKKE TIL MED VALGET!!!

    SvarSlett
  10. Spennende, uansett hva dere velger. :) Vi, egoistiske som vi er, hadde jo syntes det var ekstra morsomt hvis Lana hadde fått en halvsøster hjem etter Lihku, for det er så moro med aktive valpekjøpere som oppdaterer så mye som dere gjør! :) Men det er jo morsomt med søskenbarn også! Lykke til med tankevirksomheten. Og god sommer, det var som sagt veldig hyggelig å treffe dere og Lana! Ekstra moro med mor-datter-bilder. Hehe.

    SvarSlett