torsdag 20. august 2009

O` lykke :)

Vi koser oss om dagen, alle sammen. Dyr som mennesker!
Hvordan har valpetilværelsen utviklet seg?

Nemi har sjelden uhell inne.. men hun liker å benytte seg av Lanas seng om natten hvis den er der.. fint å slippe og vekke oss tenker hun nok.. så sengen til Lana må nok bort for en periode. Når Nemi har tisset i sengen hennes, ser ikke Lana andre råd enn å legge seg sammen med mor og far.. så hun er ofte å finne ved beina våres om morgenen, hun gløtter så vidt på øyet og sover videre mens mor steller seg og lufter Nemi.

Nemi syns det er koselig å legge seg nede ved bena mine mens jeg steller meg før jeg skal på jobb, det syns jo jeg også er veldig veldig koselig!
Så bærer det avgårde på jobb.. kommer som regel hjem til en gang som ikke ligner på noen ting, men heldigvis ingen dammer.. men i går var det inkludert en god del oppkast!!! ..og to syngende hunder.. Nemi er flinkere enn Lana til å synge
Må som oftest støvsuge med en gang, rett etter dyrene har fått luftet seg litt. Dette var noen tunge setninger ser jeg..

Hvordan trener vi: Ikke mye formel trening på Nemi enda. Utenom kontakttrening - det viser seg at det lønner seg veldig i forhold til innkalling også! Hun tenker nok at jeg er en godbitmaskin, og hun har forstått at gjør hun som jeg vil så er det godbit neste.. og godbiter elsker hun.. det kan godt bare være forbiter! Hun elsker mat! Så trener vi jo på å gå fint i bånd.. der er Nemi faktisk fortsatt litt flinkere enn Lana.. som næremer seg løpetid og bare er interressert i å snuse på alle mannfolkluktene ;)

På lørdag skal Nemi og jeg ta bussen til sentrum, vi skal møte en venninne og gå på kafe.. blir spennende! Bare ikke Nemi begynner å synge på bussen...

Meg og Lana holder fortsatt på med freestyle, og trener det nesten hver dag for tiden. Hun begynner å kunne rygge, det er så morsomt å se! Kenneth har lært henne å gå på en meeget artig og elegant måte.. litt sånn overdrevent gange med forbeina.. hun hever dem veldig høyt og ser riktig så majestetisk ut. ellers har hun lært sikksakk og å snurre rundt. Gleder meg til det blir så innprenta at vi kan ta musikk til.. neste prosjekt er å rygge mellom beina. Bare fantasien setter en stopper for hva man kan gjøre. Lana digger dette!! Hun kan ikke få nok, og blir skikkelig irritert på Nemi hvis Nemi går i veien for henne når vi trener :) Stakar Nemi, hun tror jo at hun er med! Ser forresten hvor nyttig det er å ha lært Lana å stå.. mange øvelser er fin å starte med i denne stillingen!.. også på plass :)

Vi jobber fortsatt med dette med lek inne.. Det skal sies at det har blitt bedre.. men fortsatt en lang vei og gå.. men de roer seg veldig fort når det blir for voldsomt!

Nemi er en mammadalt, og det er jeg såå glad for.. for Lana er nemlig mest glad i Kenneth.. æsj! hehe, neida.. jeg unner han det! Men Lana er veldig glad i meg også da.. Hun vokter meg, legger seg ved beina mine og der jeg er i huset.. akkurat nå ligger hun nedenfor meg og sover. Uansett hvor jeg beveger meg i dette huset er Nemi etter i hælene på meg. Om jeg så skal på do.. hehe, hun er god! Når jeg kommer hjem og setter meg for å hilse på de to krabatene legger Nemi hode mellom bena mine og kan kose i 10 min. det er ganske leeenge for en 13 uker gammel valp som har (ikke bokstavelig talt) mark i rumpa!!

Når Nemi logrer så hilser hun samtidig på halen sin, og bare den ene siden av kroppen går sånn i bue, så synger hun en gledessang.

Nemi er dramaqueen! VELDIG!!! Lana hører vi som regel ikke noen lyd fra.. hun klager ALDRI!!! Nemi hadde fått bæsj i rumpa her om dagen, og Kenneth måtte spyle det bort med hageslangen.. i mellomtiden gikk Lana og jeg inn.. så hører vi ett hyyl utenfra.. det hørtes nesten ut som en stukken gris! hehe.. skjønner henne godt da! Men beundrer samtidig Lana, for hun hadde ikke gitt en lyd fra seg uansett hvor ubehagelig det måtte være.
Nemi kan skrike for den minste ting.. vi tar henne så vidt i nakken (ikke så det gjør vondt, bare for å understreke) når hun gjør skikkelig ugang, og hun legger seg rett på rygg, hoppeløper bort og gjemmer seg.
Hun har lett for å vise at det er noe galt! samtidig som hun stråler, virkelig stråler når hun er fornøyd! Det er lett å lese henne, og det er veldig greit syns jeg. Var ganske vanskelig å vite med Lana, og det er det fortsatt i grunn. Lana er alltid fornøyd hun! Bortsett fra hvis vi ikke lar henne hilse på noen hun gjerne vil hilse på.. Marco f.eks! Det er tortur i Lanas øyne, skikkelig dyreplageri!

OJ! Dette ble mye.. bare mange tanker som lot seg drive med tastaturet..

Nå skal vi dra på campingen å la de to tullesnuppene løpe før vi drar hjem igjen og gjør oss klare for.. ja hva nå enn morgendagen måtte bringe :)



5 kommentarer:

  1. For et herlig hundeliv. Dere er veldig flinke med begge to. Flinke til å trene med begge med det de liker best. Og det er jo da resultatene kommer. Moro å lese, henter stadig noen tips fra deg.

    SvarSlett
  2. Dere er jammen flinke :o) Veldig moro å lese!

    Jeg fikk forresten utbytte av STÅ idag. Vi sykla, og Nalle sleit seg da han byksa for å komme seg over brua og til sin kjære Vicky.. Jeg brølte STÅ i panikk - og han sto!!!

    SvarSlett
  3. Så koselig å lese om gullklumpene deres!! Så bra at det går då greit med begge to.
    Håper dere har hatt en fin sommer!! Her står høsten for tur, regner og tordner her nå så det er tydelig at høsten banker på døra nå!!
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  4. Så fin lesing. Høres ut som dere ikke angrer på at dere fikk en hund nr. 2 i huset:o)

    Gøy å lese om treningen deres, både med Lana og Nemi. Kontakttrening nå er sikkert akkurat hva dere trenger og lønner seg jo på lang sikt. Flinke er dere. Kjempeflinke!!!

    SvarSlett
  5. Så flink du er med hundene dine...morsomt at de er så forskjellige også, nemi som "hyler" for alt...hehe..Mira gjorde også det i begynnelsen, men har sluttet nå, skjønner at det ikke virker, så da står hun bare der og går igjennom det hun må.
    Kos deg videre med snuppene dine..

    SvarSlett