fredag 30. oktober 2009

Nemi litt for glad i mat...

Bilder tatt ved Damtjern i går 29.10.09

Lana har så og si fått pelsdrakten på plass igjen, og Nemi får bare mer og mer hun og! Hun vokser seg stor og fin.. og litt tykk.. Og jeg liker det ikke!! De får gode turer hver dag og er ute i skogen å løper flere ganger i uken.. Vi har gått litt ned på formengden nå, og satser på at hun er i normalvekt igjen til valpeshowet i Kongsberg.. det er ikke mye, men jeg liker ikke å ha en overvektig hund, sånn skal det ikke være!!

Lana savner fiine Marco nå!! Og det gjør forsåvidt vi også!!! Lana går bare å venter til løpetiden er ferdig.. hun hvisket i øret mitt i dag at da skal hun løpe så fort hun kan bort i Solbergelva til kjæresten sin!!

I helgen skal vi begynne med ringtrening med Nemi, og Lana skal få repetere litt, det trengs nok!! Vi har ikke vært på noen ordentlig utstilling siden Drammensutstillingen tidlig i sommer..

Jeg leter og leter etter agility-kurs.. noen som vet om noe her i Drammensområdet?? Lana og jeg har VELDIG lyst å begynne på det!

Ikke tar vi mye bilder for tiden.. det blir mest noen få innimellom bare for å dokumentere Nemis vekst.. skrivesperren har også vært her en god stund.. men jeg prøver likevel å rable ned noen ord fra tid til annen så jeg ikke faller helt ut av det. Følger med på dere andre, det gjør jeg! Selv om jeg ikke er flink til å kommentere.. så ser jeg innom hver dag å lurer på om det har kommet noe nytt.. Nå gleder vi oss til å treffe noen av dere i Kongsberg!!!!


Bilder tatt ved Damtjern i går 29.10.09

Snart er vinteren her, og vi gleder oss! Jeg elsker vinteren med alt den har å by på! Og Hååper det kommer MASSE snø!! Da skal vi ut å base hver dag, både hjemme og på jobb ;) Det er så deilig å komme inn igjen etter en tur i snøen og kjenne rosene i kinnene, sitte under et pledd med en varm kopp kakao med stearinlys og en god bok!! Jeg syns at vinteren desidert er den beste årstiden!

Her et bilde fra vinteren i fjor:

LOVE IT!!!

Ha en fantastisk helg alle sammen!

10 kommentarer:

  1. Jeg synes at jentene dine er fantastisk flotte begge to jeg Kathrine. Fine bilder har du også tatt.

    Milli har blitt et lite matvrak og er på en ørliten slankekur før utstillingen i Kongsberg.... Men vinterpelsen har kommet og kommer fortsatt (heldigvis:o)

    God helg til dere.

    SvarSlett
  2. Vakre jenter du har!!!! Og Nemi vokser og gror. Vet ikke hva som er best jeg, en hund som spiser eller en som jeg har som må feites opp.

    Vet ikke helt om jeg gleder meg like mye til snøen som deg. Men jeg vet at Charlie gjerne vil ha den. Med litt snø så blir det jo lysere ute, men masse....vet ikke det.

    SvarSlett
  3. Gry: Nemi er også et matvrak.. hun har ingen begrensninger.. kunne sikkert spist til hun sprakk hvis hun hadde hatt muligheten! Men veldig greit i forhold til trening og inkalling! Hun er der på flekken!!! hehe

    Nina: Lana er heller ikke særlig glad i mat.. og det ser ut som om hun tvinger det ned, stakars! Etter vi fikk Nemi har hun litt mer glede av maten.. men vet ikke om det bare er fordi hun er redd Nemi skal ta hennes, noe hun gjør hvis hun får muligheten..

    SvarSlett
  4. Så fine dem er, jentene dine!! Dimma har aldri vært noe matvrak, men i det siste har hun begynt å gafle innpå...tror ho kjeser fordi ho skal snart ha løpetid!1 Snorre er i søpla hver dag hver time for å lete etter noen matrester han kan ta....det er ikke bra, for han er nemlig for tjukk!!!! Men det skjønner jo ikke han....:-))

    SvarSlett
  5. Typisk, jenter og vekt...
    ;o)

    SvarSlett
  6. Både Drammen brukshundklubb og Kongsberg hundeklubb ser ut til å ha ett aktivt agility-miljø!!! Gode muligheter,heldiggriser :o)

    SvarSlett
  7. hehe.. ja typisk kvinnfolk!

    Vel.. kan ikke se at det holdes jevnlig.. ble avholdt et introduksjonskurs i drammen bruks. i mai.. hokksund og omegn. som vi er medlem av har ikke oppdatert siden sin på en evighet!! og på kongsberg sine fant jeg ingenting.. dårlig syns jeg!

    SvarSlett
  8. Hm, det var dumt.Kanskje det lønner seg å ta kontakt likevel, alt går jo i bølgedaler? Du får helt sikkert med deg flere, så kan dere presse på litt!
    Men i Kongsberg ser det da ut til å skje litt - http://blogtown.se/blog.php?id=agkongsberg

    SvarSlett
  9. HAR skjedd! Når jeg leser nedover i bloggen, kommer det jo fram at AG-gruppa er lagt død pga interne konflikter... Mange som fortviler. Shit.

    SvarSlett
  10. Skal på kurs i januar/februar da hokksund og omegn skal arrangere introkurs i agility i de tider.. hun som har med det å gjøre skal kontakte meg når det nærmer seg.. litt lenge til syns jeg.. men jeg gleder meg STORT!!! Så da er det bare å slenge seg på noen.. hvis dere har lyst :)

    SvarSlett