søndag 26. april 2009

Litt om utstillingen på Kongsberg i dag

Jeg må få lov å skryte litt av noen som for meg, er verdens vakreste lille tispe!! ;) Lana var kjempe flink i dag!!!  det kunne vel strengt talt ikke gått bedre i ringen.. eller jo, hun kunne jo selvfølgelig fått en av de store fine rosa/røde eller nasjonalfargete frynsete sløyfene. For meg er hun pen nok til å ta rubbel og bit av det som er av sløyfer og premier;) Men så er det jo sånn at man blir litt blind av kjærlighet på sine egne, heldigvis:D 

Hun gikk som en gud og hun sto som en gud. Hun leet ikke på en fot der hun sto.. så nå har jeg meldt oss på til drammens utstillingen også. hihi!!:) 
Hun endte opp med kval 1 og konk 3. Er da veldig bra for å være 1. utstillingen det vel? 

Dommeren var veldig hyggelig han.. litt rar i bedømmelsen noen ganger.. virket ikke som han var helt rettferdig når han gav noen hunder 2. premie pga spoler, mens andre hunder med spoler fikk 1 premie pga fin pels.. tror ikke han så på lengden av pelsen i det hele tatt forresten, jeg tror han så på kvalitet.. var noen som kommenterte at dommeren likte kort pels.. mange med lang og tykk pels fikk gode plasseringer. 

Alt i alt ble det en litt lang, men veldig fin dag:) Neste gang kommer vi ikke så tidlig.

GRATTIS til Alex-Sander som endelig har fått paret de to pommene sine!:)

Her kommer noen bilder av den fine dagen. Hvis det er noen som ikke liker bildene av seg eller hunden sin så sletter jeg dem med en gang. Bare å si fra.

Utrolig koselig å treffe så mange bloggere med hunder! Håper det kommer en del på Drammens utstillingen og! Hadde vært topp!

Bildene er plassert i helt feil rekkefølge.. men det gjør vel ikke noe?;)







                                                      


                                 



                                                                      






                                                            


Lanas kritikk (mange forkortelser her):

Passe stor, mg (meget god) type. g (godt) hode. pene øyer og ører
b (bra) bryst, kropp oo o.linje. b hale
b ben.

b pels og farger.

Ha en fortsatt fin helg! Klemmer fra Lana og Kathrine




7 kommentarer:

  1. Kjekt å høre at det gikk så fint! Det må jo ha vært litt skummelt aller første gang...? :) Jeg har absolutt ingen peiling på utstilling, men kritikken hørtes jo kjempebra ut! :)

    Når er utstillingen i Drammen, da? Skjønner godt at dere meldte dere på der også, etter en så god start! :)

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig å se dere, og dere imponerte STORT både i og utenfor ringen. Gratulere med en svært vellykka debut, bra at det frister til gjentakelse :o)

    Dommeren var veldig koselig,han, men ikke helt enkel å forstå seg på. Sånn er det ofte, pytt,pytt ;o)

    SvarSlett
  3. Dixie: Det gikk veldig fint egentlig, jeg tok hele utstillingen med en stor klype salt, og det var vel derfor Lana oppførte seg så eksemplarisk også tenker jeg. Er jo ikke så seriøst, og heller ikke vanskelig. Viktig å ha den rette innstillingen tror jeg. Det skal bare være gøy. Det som jeg syns er gøyest er å se på andre;)

    Utstillingen i drammen er 07.juni. Meld deg på da vel?:)

    Nøve: Tusen takk! Dere var veldig flinke dere også!:) Syns Nalle fortjener bedre enn en blå sløyfe!

    SvarSlett
  4. Å møte alle de fine lapphundene må jo være noe av det kjekkeste med hele utstillingen, så akkurat hvordan det går er jo ikke såå farlig! ;)

    Vi skal på agilitykurs 7. juni (!), så det går nok dessverre ikke, men kanskje en annen gang!?

    SvarSlett
  5. Hei Kathrine. Det var kjempekoselig å møte dere på søndag. Lana er ei vakker, vakker jente! Jeg tror det at ikke vi tar dette så blodig alvorlig smitter over på Lana og Milli, er vi stressa, så merker de det nok.

    Ha en fin uke, og hils masse til Lana:o)

    SvarSlett
  6. Lana er vakker som ho er, og jeg syns du gjorde det godt jeg til å være første gangen!!

    Lykke til på neste!!

    SvarSlett
  7. Snorredimma: Tusen takk! Syns jo selv at hun er verdens vakreste.. hehe, men hvem syns ikke det om sine egne?

    Blir spennende i drammen ja:)

    SvarSlett